Hvis du er uenig i en afgørelse fra Udbetaling Danmark om pension i udlandet, kan du klage over den.
Udbetaling Danmark skal have din klage, senest 4 uger efter du har modtaget afgørelsen. En afgørelse er Udbetaling Danmarks beslutning i din sag, fx hvor meget du kan få i pension i udlandet, eller om du skal betale noget tilbage. Du får altid besked om afgørelsen i et brev.
Sådan klager du
Du kan klage ved at skrive eller ringe til Udbetaling Danmark.
Hvis du vil klage skriftligt:
- Klik på linket "Send Digital Post til International Pension" (med NemID)
- Skriv ”Klage over pension i udlandet” i emnefeltet
- Skriv din klage – få hjælp under ”Hvordan skriver jeg klagen”
Har du ikke NemID, kan du sende din klage til Udbetaling Danmark, International Pension, Kongens Vænge 8, 3400 Hillerød, Danmark.
Du kan også klage telefonisk ved at ringe til Udbetaling Danmark, International Pension, på telefon 7012 8055.
Hvad kan du ellers gøre?
Hvis du ikke vil klage over en afgørelse, men er utilfreds med den måde, Udbetaling Danmark har behandlet din sag på, kan du også kontakte kundeambassadøren.