Hvis du er uenig i din afgørelse fra Udbetaling Danmark om dansk social sikring, kan du klage over den. Hvis du har fået en foreløbig afgørelse, kan du klage, når du modtager den endelige afgørelse. Læs mere under ”Før du klager”.
Udbetaling Danmark skal have din klage, senest 4 uger efter du har modtaget afgørelsen. En afgørelse er Udbetaling Danmarks beslutning i din sag om dansk social sikring. Du får altid besked om afgørelsen i et brev.
Sådan klager du
Du kan klage ved at skrive eller ringe til Udbetaling Danmark.
Hvis du vil klage skriftligt:
- Klik på linket "Send Digital Post til 'International Social Sikring'" (med MitID)
- Skriv ”Klage over social sikring” i emnefeltet
- Skriv din klage – få hjælp under ”Hvordan skriver jeg klagen”
Har du ikke MitID, kan du sende din klage til isos@atp.dk. Hvis du vil klage telefonisk, skal du ringe til Udbetaling Danmark, International Social Sikring, på telefon 7012 8051.
Hvad kan du ellers gøre?
Hvis du ikke vil klage over en afgørelse, men er utilfreds med den måde, Udbetaling Danmark har behandlet din sag på, kan du også kontakte kundeambassadøren.