Ansøg om dørmandskort

Du skal have et dørmandskort, hvis du vil arbejde som dørmand på steder, som serverer alkohol, eller har adgangskontrol

Vælg kommune for at se selvbetjening og information, der gælder dig

Læs mere og selvbetjeningsløsninger

For at ansøge om dørmandskort skal man være minimum 18 år.

Du skal have en dørmandsuddannelse. Vagtuddannelsen kan også bruges til at ansøge om dørmandskort.

Du skal kunne gennemgå et persontjek. Det betyder, at politiet undersøger om der i politiets systemer er oplysninger om dig, som gør det betænkeligt at godkende dig til at arbejde som dørmand på forsvarlig vis.

Der udstedes ikke et midlertidigt dørmandskort, så du kan ikke arbejde lovligt som dørmand, før du har dit dørmandskort i hånden.

Start Ansøg om dørmandskort

Når du skal ansøge om et dørmandskort, kan du gøre det digitalt – det er den hurtigste måde, og behandlingstiden er væsentligt kortere.

Det skal du bruge:

  • MitID

  • Vellignende foto (fx pasfoto)

  • Dokumentation/kursusbevis for uddannelse som dørmand eller vagt

  • Et betalingskort, fx Dankort. Et dørmandskort koster 300 kr. (2025).

Hvis du vil ansøge om dørmandskort ved at udfylde en PDF-blanket, skal du aflevere den på din lokale politistation. Politistationen videresender ansøgningen til Politiets Administrative Center.

Sammen med den udfyldte blanket, skal du medbringe 3 ting:

  • Vellignende foto med CPR-nummer og underskrift på bagsiden

  • Dokumentation/kursusbevis for uddannelse som dørmand eller vagt

  • Kontanter eller betalingskort, fx Dankort. Der er et gebyr på 300 kr. (2025) for at bestille dørmandskort. Gem kvitteringen for din betaling

Du skal desuden medbringe enten: pas, kørekort eller anden form for billed-ID, når du henvender dig på politistationen.

Du kan klage til Rigspolitiet over afgørelsen.

Klagen kan sende til: 

Midt- og Vestjyllands Politi

Politiets Administrative Center

Våben og Tilladelser

Stationsvej 74

7500 Holstebro

Du kan også sende din klage som digital post.

Du skal bruge MitID til at logge ind. Oplys venligst journalnummeret ved alle henvendelser. 

Når Politiets Administrative Center har modtaget din klage, sendes den til Rigspolitiet sammen med sagens bilag.