Få adgang til en andens post fra offentlige myndigheder
Du kan få læseadgang eller en læse- og skriveadgang til en andens Digital Post på 2 måder:
- Du anmoder om adgang.
 - Personen giver dig adgang.
 
Sådan gør du
Sådan anmoder du om at få adgang på borger.dk - trin 1 ud af 2:
- Log ind på Digital Post med dit MitID.
 - Klik på ’Menu’ og derefter på ’Læse- og skriveadgang’.
 - Klik på ’Anmod om adgang’ for at oprette en læseadgang eller en læse- og skriveadgang.
 - Skriv fornavn, efternavn og CPR-nummer på personen, du anmoder om adgang hos.
 - Vælg, hvornår adgangen skal udløbe, eller klik i feltet ’Adgangen skal aldrig udløbe’.
 - Afslut ved at klikke på ’Send’.
 
Trin 2 ud af 2 - Personen skal godkende din anmodning:
Under ’Læse- og skriveadgang’ kan du se status på din anmodning. Når personen, du har anmodet om adgang hos, har godkendt din anmodning, får du en besked i Digital Post. Først da har du adgang til personens Digital Post.
Hvis du ikke har et MitID, skal du altid henvende dig til kommunen. Husk at bestille tid i borgerservice.
Hvis du ønsker at forstå hvordan personen kan give adgang, kan du læse mere om det under ’Adgang til din Digital Post’.