Digital Post

Offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, medmindre du er blevet fritaget

Læs mere og selvbetjeningsløsninger

Det er ved lov blevet bestemt, at alle borgere, der er fyldt 15 år og har fast bopæl i Danmark samt et CPR-nummer, skal have en digital postkasse, så de kan modtage post fra offentlige myndigheder digitalt.

Borgere, der ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan blive fritaget og i stedet modtage post fra offentlige myndigheder på papir.

Du kan læse din digitale post ved at logge ind på din digitale postkasse på borger.dk eller på e-boks.dk – alt efter hvad du foretrækker.

Du skal bruge dit NemID, når du logger ind. 

  • For at læse din digitale post på borger.dk, skal du enten klikke på Digital Post-ikonet eller gå direkte til log-ind via www.post.borger.dk. 
  • For at læse din digitale post på e-Boks.dk, skal du gå til siden www.e-Boks.dk og her klikke på 'Log på privat'. 

Læs mere om NemID

For at kunne læse din digitale post via Digital Post på borger.dk, skal din browser være sat op til at acceptere cookies fra e-Boks.

Modtagelse af Digital Post

Du kan som borger eller virksomhed modtage op til 80 MB fra Kalundborg Kommune i din digitale postkasse på borger.dk/virk.dk eller på e-boks.dk.

Besvare

Du kan i de fleste til besvare digital post sendt fra Kalundborg Kommune via "besvar" knappen. Der kan være enkelte undtagelser.

Skriv ny post - Afsendelse af Digital Post

Når du sender Digital Post til Kalundborg Kommune ved hjælp af "skriv ny post" kan du afsende op til 40 MB.

Allerede ved afsendelse af mere end 10 MB, vil du blive advaret om at der kan være begrænsninger hos modtager på meddelelsen.

Hvis du er i tvivl hvorvidt din post er afsendt, kan du tjekke i din "sendt post".