Anmod om eller giv fuldmagt i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen
I Digital Fuldmagt-selvbetjeningen kan du finde mange, men ikke alle de digitale fuldmagter, du kan bruge til at:
- hjælpe en anden med kontakten med det offentlige
- få hjælp fra en anden med kontakten med det offentlige.
I Digital Fuldmagt-selvbetjeningen kan du:
- give eller anmode om digital fuldmagt
- se eller slette fuldmagter, der er oprettet i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen.
Hvad enten du giver eller anmoder om fuldmagt, skal du være i stand til at forstå konsekvenserne af at give eller få fuldmagt. Du kan kontakte borgerservice i kommunen for uddybende vejledning. Husk at bestille tid.
Sådan gør du
- Log ind i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen med MitID.
- Vælg, om du vil give eller anmode om digital fuldmagt.
- Indtast oplysninger om den person, som du vil give eller anmode om digital fuldmagt: Fulde navn, CPR-nummer eller adresse.
- Vælg, hvad du vil give eller anmode om fuldmagt til. Du kan vælge flere ting, du vil give eller anmode om fuldmagt til. Det, du vælger at give fuldmagt til, bliver samlet i én digital fuldmagt.
- Vælg, hvor længe den digitale fuldmagt skal gælde.
- Underskriv med MitID.
Hvis personen, der skal have hjælp, ikke har MitID eller har svært ved det digitale:
Personen, der skal hjælpe, kan i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen vælge, at der bliver sendt en anmodning om fuldmagt med posten. Personen, der skal have hjælp, kan skrive under i hånden på anmodningsbrevet fra Digital Fuldmagt-selvbetjeningen.
Hvis du logger ind i Digital Fuldmagt-selvbetjeningen for første gang, er det en god idé at læse siden om Digital Fuldmagt. På siden finder du relevant information under:
- Fuldmagt til at hjælpe en anden eller få hjælp fra en anden.
- Hvad kan du anmode om eller give fuldmagt til.
- Prøv Digital Fuldmagt-selvbetjeningen som demo.