Du kan være med til at sikre, at din ansøgning bliver behandlet hurtigst muligt. Det gør du ved at vedhæfte den nødvendige dokumentation og sørge for, at dine oplysninger i Folkeregisteret er korrekte.
Typiske oplysninger, der mangler i ansøgninger
Her kan du se nogle af de oplysninger, der typisk mangler i ansøgninger:
- Sider i lejekontrakten. Udbetaling Danmark skal bruge alle siderne i din lejekontrakt.
- Underskrift fra din udlejer på lejekontrakten.
- Information om dig som lejer og din udlejer i lejekontrakten.
Hvis du bor i en almen bolig, behøver du ikke at sende din lejekontrakt med din ansøgning. Er du i tvivl om, du bor i en almen bolig, kan du se efter "Oplysninger fra Huslejeregisteret" på den kvittering, som du har fået, efter du har sendt din ansøgning.
Er oplysningerne om din adresse i Folkeregisteret rigtige?
Derudover kan der være forskel på oplysningerne i din ansøgning og i Folkeregisteret. Det kan fx være, hvis den tidligere udlejer har glemt at melde flytning til kommunen, så oplysningerne er forkerte i Folkeregisteret.
Hvis du mangler at sende oplysninger
Hvis du har fundet ud af, at der mangler oplysninger i din ansøgning, kan du stadig nå at tilføje dem. Det gør du ved at logge på din personlige side: