Hvis du har modtaget besked om, at du skal opdatere dine ID-oplysninger, skal du gøre dette, før du kan få MitID. Du kan blandt andet have fået besked om, at du skal opdatere dine ID-oplysninger via din bank eller Digital Post. Vær opmærksom på, at hvis du har fået besked i din net- eller mobilbank om, at du skal have MitID og opdatere dine ID-oplysninger, så skal du have fået gjort begge dele inden for den frist, der fremgår i din net- eller mobilbank. Det er nødvendigt for, at du fortsat kan betjene dig selv i netbanken.
Du har tre muligheder:
- Du kan selv opdatere dine ID-oplysninger og få MitID via MitID app. Læs mere under “Brug MitID app”
- Du kan selv opdatere dine ID-oplysninger ved at bruge NemID nøgleapp – herefter skal du logge på banken med NemID og følge trinene til at få MitID. Læs mere under "Brug NemID nøgleapp".
- Du kan også tage i borgerservice og få dem til at hjælpe dig. Her vil du få MitID med det samme, og du kan herefter logge på banken igen med MitID. Læs mere under “Få opdateret dine ID-oplysninger og få MitID i Borgerservice”