Bestil Personattest

Her kan du bestille en personattest til dig selv eller på dit barn under 18 år. Du kan bestille den på dansk eller dansk/engelsk.

Du skal vælge, om du vil have attesten digitalt eller på papir. Der er tre muligheder:

  • Digital Post (e-boks). Attesten, som du modtager digitalt, er digitalt signeret.
  • Brevforsendelse. Attesten vil blive afsendt med post til din folkeregisteradresse senest 5 hverdage efter din ansøgning.
  • Afhentning på et kirkekontor. Du kan bestille en attest til afhentning på kirkekontoret i dit bopælssogn. Husk at medbringe gyldig billedlegitimation.

Attester bestilt med NemID til ’Brevforsendelse’ sendes til din folkeregisteradresse, hvis du bor i Danmark.

Bor du ikke i Danmark og vælger ’Brevforsendelse’, får du mulighed for at angive en adresse som du ønsker attesten sendt til.

Modtager du ikke den bestilte attest, kan du kontakte den myndighed, der er oplyst i din kvittering for bestilling.

Vil du vide mere om reglerne for at få attester, så kontakt sognet, hvor du bor. Find dit bopælssogn i kontaktboksen.

Du kan læse mere om attester på personregistrering.dk.

Kontakt